Friday, November 6, 2009

ke 3


Ini merupakan post aku yg ketiga......
ckit jelh kot isi yg ingn dikgsikn b'sama.....
xde apa2 sngt....
arini hr jumaat....aku pun hmpr lupa hr ni dah jumaat....
nsb baik x lp solat jumaat.....
ade 1 hadis yg aku nak kongsikan bersamalh.....
especially 4 the muslim guys n to myself s well....
Rasulullah S.A.W ada bersabda mafhumnya,
"Apabila tiba hr jumaat, ada pd tiap2 pintu masjid, Malaikat yg dtugaskan menulis org yg dtg solat Jumaat seorg demi seorg, kemudian apabila imam ddk di atas mimbar, malaikat2 itu melipat lembaran2 surat yg ditulisnya serta mereka dtg mendngr khutbah".
diriwayatkan oleh Abu Hurairah....

Malam ni jg aku bakal plg ke pangkuan keluargaku......
InsyaAllah.....
Kebnykn kwn2 aku dah blk.....
tp ade jg yg x blk.... dan xyah ckplh klu yg tggl kat ipoh.....
mmg diorg slalu blk....
tp kepulangan kali ini aku rskn tdk segembira dahulu....xtaulh kenapa...
ht ini tdk begitu meraikan kegembiraan plg sebagaimana yg aku lht pd wajah rakan2ku yg lain...
mgkn hanya mainan perasaan....
InsyaAllah smuanya bakal berjln dgn baik....
mgkn ddk rmh nnt agak bosan....
sbb lengang xde org.....
nnt mkan tido jelh.....
kat cni xleh nak wat mcm 2........
oklh sampai cni sjlah post aku ye....
xde ape lg yg nak dkongsikn....
maklumlh ilmu aku ini hanya ibarat sebutir gula di dalam timbunan gula....
msh byk yg perlu dipelajari....

No comments:

Post a Comment