Friday, January 21, 2011

Rindu


dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.....

datangnya amal utk taat pada perintah Allah.....
ialah dengan takwa.......
datangnya takwa pabila meninggalkan segala laranganNya.......
tanda org beriman datangnya dengan takwa......

dgn takwa kejahatan tidak akan datang daripada dirinya.......
betapa manis andai saya dpt merasa kemanisannya.......
teringin diri ini menuju ke jalanNya......

berkorban masa, harta dan diri yang hina.......
rindu teramat utk menemuiNya......
menemui kekasihNya......yang mencintai umat ini tanpa meminta apa2.......
bilakah masanya aku akan menemuinya?
apakah dia akan mengenaliku?
apakah dia akan mengucapkan kata manis padaku?

Ya Allah, betulkanlh hatiku....
betulkanlh amalku.....
betulkanlh apa yang salah pada diriku......
sesungguhnya aku tidak kuat utk membetulkannya......
segalanya yg berlaku semuanya mengikut kehendakmu....

pertemukan aku dengan kekasihMu.......
walaupun hanya sesaat.......
utk aku merasa kemanisan cintanya pada umatnya........
utk aku mendengar kata cintanya padaku.......

diriku ini tiada apa2.......
pilihlh aku sebagai hambaMu.....

No comments:

Post a Comment